0
Awas!!! Penjenayah kes dadah bakal dikawal buaya...:





dikawal%2Bbuaya3.jpg
Buaya tidak boleh dirasuah dan tidak boleh dipujuk untuk membebaskan tahanan.
Agensi antidadah Indonesia khabarnya akan membina bangunan penjara di atas sebuah pulau yang dikawal buaya bagi memastikan pesalah-pesalah jenayah dadah tidak terlepas.



Mereka yang terlibat dalam projek ini dikatakan sedang melawat ke beberapa bahagian kepulauan itu untuk mencari reptilia-reptilia tersebut.



dikawal%2Bbuaya%2B1.jpg
Buaya paling ganas akan mengawal pulau itu...
“Kami akan menempatkan seberapa banyak buaya di situ. Saya akan mencari jenis buaya yang paling ganas,” ujarnya yang dipetik daripada laman web Tempo.


Buaya adalah pilihan terbaik untuk menghalang pesalah jenayah dadah daripada melepaskan diri dari penjara memandangkan buaya tidak boleh dirasuah.


“Anda tidak boleh merasuah buaya. Anda tidak boleh memujuk buaya untuk membebaskan orang tahanan,”. Lokasi mahupun tarikh pembukaannya belum diputuskan.



hukum-tembak_pesalah%2Bdadah.jpg
Pada April lalu pesalah jenayah dadah yang dihukum tembak sampai mati.
Indonesia sudahpun memiliki undang-undang antidadah ketat, termasuk menjalankan hukuman mati dengan skuad penembak.



dikawal%2Bbuaya%2B123.jpg
Inikah lokasi pulau banduan yang dikatakan itu?
Walaupun dengan undang-undang ketat berkenaan jenayah itu, sistem penjara Indonesia yang mudah dilemahkan dengan amalan rasuah sering kali menyaksikan usaha membanterasnya secara menyeluruh menemui jalan buntu, Walaupun dibina pulau buaya sekalipun untuk penjenayah.


Post a Comment

 
Top