0
Ibu Anak Monyet Ini Di Cari Supaya Anak Tidak Teruk Di Dera Lagi

Astaghfirullahalazim. Tergamak seorang perempuan yang dipercayai pengasuh di sebuah taska mengutuk ibu dan anak asuhannya di laman sosial. 


"Anak monyet tak reti duduk diam. Mak kau acah bagus, suruh pantau anak yang macam monyet ini. Pergi taska sudahlah tak mandi. Lepas itu minum nak kena bersuap. Seluar pun ikat dengan getah. Babi tak mampu ke mak kau? Eh siallah," kata pengasuh yang bernama Lillu.

"Sedap mulut kata anak manusia ini anak monyet. Kalau rasa tak boleh nak kerja di taska, berhenti sajalah. Kenapa ada juga manusia seperti ini? Lebih baik kau dijadikan sebagai binatang," kata Kak Long yang menjelaskan gambar itu diperolehi dari group WhatsApp.

"Siapa mak baby ini? Baik awak jangan hantar baby awak ke taska itu lagi. Tak selamat dah, nanti kena dera oleh pengasuh sengal itu pula," kata Amriez.

Inilah yang para ibu bapa bimbangkan. Di depan ibu bapa, tutur kata mereka amat lembut seperti pijak semut tak mati. Bila di belakang, lain pula ceritanya. Bukan semua pengasuh taska bersikap seperti itu namun, ada segelintir pengasuh yang bermasalah. 

Ibu bapa juga, mandikanlah anak terlebih dahulu sebelum dihantar ke taska. Ini bagi memudahkan pengasuh di taska agar dapat menumpukan lebih perhatian kepada anak-anak anda. -thehypemedia

Post a Comment

 
Top