0
[DENGAN FOTO] Jambatan Gantung Kaca Jadi Tarikan Baru Pelancong:




                 


KALAU sebelum ini Tembok Besar China menjadi salah satu lokasi persinggahan wajib setiap kali melancong ke Beijing, China, tetapi berbeza kali ini apabila negara itu sekali lagi menjanjikan pengalaman berbeza kepada pelancong yang berkunjung ke sana.


Ada yang berminat nak pegi ke Negara Tembok Besar China tak? Terlalu banyak tempat-tempat menarik yang boleh anda lawati di sana. Salah satu tempat yang korang boleh pegi dan alami sendiri pengalaman tersebut adalah dengan melalui jambatan gantung sepanjang 300 meter.

Dikenali sebagai ‘Brave Men’s Bridge’, laluan yang cukup menggerunkan dan menggayatkan ini terletak di sebuah lembah di Shiniuzhai National Geological Park, di wilayah Hunan, China.

Laluan ini bukan sekadar jambatan gantung kosong macam tu jer. Tapi laluan ini dibina dengan kaca setebal 24mm dan 25 lebih kuat daripada jenis kaca lain yang membolehkan para penjung berdiri teguh dan melompat di atasnya.

“Kerangka keluli yang digunakan untuk menyokong jambatan ini sangat kuat dan padat. Jadi jika kaca pecah sekalipun, pelancong tidak akan jatuh.” Jelasnya lagi.

Post a Comment

 
Top