2
Ingat tak kes pembunuhan seorang wanita perlis (peragawati) yang berlaku di sebuah kondo mewah di kuala lumpur? 

wanita bernama noritta samsuddin, 22, telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan jejawi, perlis. Noritta dibunuh di atas katilnya pada bulan Disember 2003. tetapi sekarang telah banyak aduan dilakukan oleh penduduk di situ yang kebanyakannya mendakwa terjumpa dgn roh wanita berkenaan berkeliaran di sekitar kawasan berkenaan.

Akibatnya ramai peniaga takut utk berniaga lewat malam dan pekerja2 kilang takut utk pergi kerja atau pulang dari kerja pada lewat malam atau lewat pagi. Ini disebabkan akan terserampak dengan hantu noritta samada di perhentian bas atau tempat menunggu van kilang mereka.

 Khabarnya, gerai burger juga hanya berniaga siang kerana takut hantu tersebut ingin membeli burger.

Diketahui bahawa kuku norita (mangsa rogol dan bunuh) dicabut semasa jenazah dimandikan dan ini menyebabkan hantu berkenaan mencari kukunya di waktu malam.

Selain itu, ada pendapat mengatakan bahawa noritta memakai susuk hingga menyebabkan rohnya tak tenteram dan keluar di waktu malam. Penduduk telah meminta polis memberi kebenaran menggorek kubur berkenaan utk membuang susuk yang dipakainya.


 Dan ada cerita mengatakan polis memberi kebenaran menggali kubur berkenaan dan ada pula menafikannya. Kemudian muncul pula cerita hantu ini akan menelefon org, ini dah jadi macam cerita The Phone la plak, tapi inilah buah mulut dan khabar angin yang telah tersebar bagai virus hingga ada yang takut dan ketar lutut.

 Selain itu, banyak juga spekulasi tentang pekerjaan wanita berusia 22 tahun berkenaan yang mampu tinggal di kondo mewah dan mempunyai kereta mewah dan menghantar wang rm2 ribu sebulan kepada ibunya.

Sama ada wanita ini bekerja pekerjaan yang halal atau tidak, saya tak tau tapi spekulasi dan khabar angin telah tersebar. Wallahuallam ... tidak baik bersangka buruk ... Moga Allah ampunkan saya

 Adakah anda percaya hantu? Adakah hantu noritta ini benar2 wujud kerana berita hantu noritta merayau2 di perlis telah menjadi berita hangat dan setiap perbualan penduduk perlis akan berceritakan kes ini.

 Jom bincang samada hantu ini wujud atau hanya mainan perasaan seseorang dan meyebabkan ketakutan ini tersebar kepada orang di persekitaran kubur Noritta. Apa-apapun hantu memang wujud daripada makhluk2 ghaib yang wujud di muka bumi ini dan juga satu tipu daya syaitan untuk menakutkan manusia.

 Sesiapa yang tak tahu atau tak pernah ambil tahu tentang kes ini dan ingin tahu lebih lanjut, boleh cari dalam utusan malaysia archive pada 7,8,9 Disember 2003

Al Fatihah buat arwah Norita

Post a Comment

  1. Mmg dasyat virus2 menular di perlis ketika itu akibat perkhabaran tahyul dari mulut org yg mgakibatkan aku sndri ketaq lutuit nk merewang di tgh2 mlm

    ReplyDelete

 
Top