4
Misteri Segitiga Bermuda versi islam - Segitiga bermuda yang juga biasa disebut segitiga setan terletak di wilayah lautan samudera atlantik seluas 1,5 juta mil2 atau 4juta km2 yang membentuk garis segita antara wilayah2 teritorial britania raya sbg titik di sebelah utara, Puerto Rico teritorial Amerika Syarikat titik di sebelah selatan dan Miami negara bagian florida amerika serikat sbg titik disebelah barat.

Pasti pernah dgr kan peristiwa2 aneh di sana yang sering terjadi kapal2 hilang baik laut maupun udara secara misterius.Ada yang bilang segitiga bermuda itu adalah tempat mangkalnya alien dan ufo.Ada yg bilang itu adalah pusat magnet terbesar didunia.Ada juga yang kata itu pusat bumi dan terdapat black hole yang mampu menyedut apapun yg melintas.


Lalu apa pendapat islam tentang segita bermuda?

Ada hadist yg diriwayatkan Abu Hurairah bahwa Rasulullah SAW telah bersabda “Apabila salah seorang berada ditempat yg terbuka atau ditengah matahari sedang bersinar, lalu bayangan yg meneduhinya bergerau sehingga sebahagian dari dirinya terletak ditempat panas dan sebahagian lagi di tempat sejuk, maka hendaklah dia berdiri atau meninggalkan tempat itu” dikatakan larangan ini karena tempat seperti itu adalah tempat yang paling digemari oleh Syaitan.

Jadi apa kaitannya dengan bermuda???

Alasannya karena bermuda terletak di perairan atlantik di pertengahan antara benua Amerika bahagian utara dan Afrika.


Secara mudah lokasi ini adalah kawasan pertembungan dua arus panas dari afrika dan sejuk dari Amerika Utara. 

Dengan hadist ini maka terjawablah misteri segitiga bermuda.Perkara2 aneh yg terjadi itu tentu antara lain disebabkan pertembungan antara panas dan sejuk dan istana Syaitan yang mungkin tersembunyi disitu.
Ada sebuah buku yang berjudul “Dajjal akan muncul dari kerajaan jin di segitiga bermuda” Karya Sheikh Muhammad Isa Dawuud dari Mesir,bahwa kawasan bermuda adalah kawasan Jin dimana dari situlah akan muncul Dajjal.

 Jika benar dakwaan buku itu, tidak aneh lagi apa yang di Sabdakan Oleh Nabi SAW itu nyata adanya dan bahkan mendahului zaman sekaligus Nabi SAW membuktikan bahwa islam memiliki semua jawaban untuk semua pertanyaan.

Menurut Syaikh Imam M. Ma’rifatullah Al-arsy, segitiga bermuda merupakan tempat titik terujung di dunia ini. 


Ditengah kawasan itu terdapat sebuah telaga yang airnya dapat membuat siapa saja yg meminumnya menjadi panjang umur, ditempat itu pula Nabiyullah Khidzir A.S bertakhta sebagai penjaga sumber air kehidupan tersebut.

Syaitkh imam M. M berkata kalau penyelamat akhir Zaman Imam Mahdi akan keluar dari Ghaibnya melalui tempat tersebut dengan menggukan jubah suci berwarna kebiruan.

Lalu apa penyebab hilangnya berbagai macam kapal ditempat itu??? 

Menurut Syaikh Imam M lagi, para iblis dan Syaitan tersebut yang tak bisa mendekati pusat kawasan agung itu,maka mereka pun berjaga disekelilingnya dan bertujuan untuk menghalangi setiap manusia yang mencoba untuk memasuki kawasan agung itu(segitiga bermuda).Karena sesungguhnya barang siapa yg bisa sampai ketempat titik tengah kawasan segitiga bermuda, maka dia akan mengetahui kebenaran alam yg sesungguhnya.

Banyak orang2 zaman dahulu yang telah mencoba kepusat Segitiga bermuda dan kebanyakan dari mereka enggan untuk kembali pulang kedunianya. 


Menurut sebuah artikel kuno, Raja Iskandar Agung pernah mencoba masuk ke kawasan agung itu.Dan sekembalinya mereka mengatakan bahwa tempat itu berpasirkan permata dan berbatukan berlian.

Tempat yang dipenuhi dengan kabut putih tebal itu sangat indah untuk dipandang tapi sangat berbahaya untuk di datangi. 

Demikianlah antara peristiwa misteri yang berlaku di Segitiga Bermuda. Sehingga dikenali juga dengan sebutan 'Kubur Atlantik' walaupun pelbagai kajian telah dilakukan untuk mengungkapkan misteri Segitiga Bermuda. 

satu perkara yang sering dilupakan oleh para pengkaji adalah bahawa di Segitiga Bermuda terdapat pusat pemerintahan makhluk ghaib serta markas kejahatan. 


Menurut pangakuan jin Musthafa kepada Muhammad Isa Dawud, masyarakat jin adalah masyarakat yang sangat maju dan memiliki peradaban yang amat tinggi jauh meninggalkan kecanggihan yang dimiliki masyarakat manusia, khususnya dalam menggali dan mengolah benda-benda alam.

Bahkan mereka telah berjaya mencipta barangan hasil perlombongan yang menggunakan emas dan tembaga lalu menghasilkan suatu benda bermutu tinggi dengan menggunakan kaedah yang tidak mungkin dapat dilakukan manusia, kecuali di masa Nabi Sulaiman a.s. Jin Musthafa juga telah berkata kepada Muhammad Isa Dawud, “Aku mahu menyampaikan suatu berita yang sangat penting."

“Di Segitiga Bermuda terdapat pusat pemerintahan makhluk ghaib dan markas kejahatan. Di tempat itu juga terdapat singgahsana pusat kerajaan Iblis".

Inggeris dan Jerman berhajat untuk membongkar rahsia Segitiga Bermuda. Mereka mencipta satelit khusus untuk mengkaji keajaiban Bermuda, di samping satelit-satelit yang telah mereka lancarkan sebelum itu.

Namun, mereka tidak berjaya membongkar rahsia Bermuda. Sebabnya, keajaiban yang ada di sana bukanlah keajaiban yang dapat dilihat dengan mata kasar mahupun oleh teknologi canggih manusia.

Sebab di sana terdapat sebuah kerajaan Iblis yang sudah sangat tua usianya. Bagaimanapun mereka tidak akan membahayakan sesiapa saja yang tunduk dan percaya kepada Allah.

Hanya Allah S.W.T dan orang yang dikehendakiNya yang tahu. Kita sebagai insan yang lemah dan kurang pengetahuan harus mengambil iktibar dari kejadian yang berlaku.

Wallahu’alam… Semua kembali kepada sang pencipta Alam Allah SWT, karena sesungguhnya Allah SWT lah yang paling tahu apa sebenarnya segitiga bermuda itu.

Post a Comment

  1. Ianya terus menjadi misteri...

    ReplyDelete
  2. Salam sejahtera....

    Dikatakan bahawa tempat ini ada "kembarnya" iaitu di Segi Tiga Famosa, berdekatan dengan Jepun, Taiwan dan Pilipina... Melalui pembacaan, tempat ini dikatakan bersambung dengan segi tiga bermuda melalui suatu lorong / lubang panjang merentas dasar lautan.

    Malah juga dikatakan di Tasik Chini, Pahang terdapat satu lubang yang turut bersambung pada lubang panjang tersebut.... Tasik Chini pun mempunyai misteri yang belum terungkai...


    *************************************************


    SINGKAP RAHSIA SEBENAR YAKJUJ DAN MAKJUJ SEKARANG!

    ReplyDelete
    Replies
    1. masyaalah..hanya Allah yang tahu misteri apakah yang dimaksudkan itu

      Delete

 
Top