0
Lagi berita pasal kapal terbang... Tindakan seorang lelaki yang cuba membuka pintu pesawat milik Southwest Airlines ketika penerbangan berada pada ketinggian 30,000 kaki telah menimbulkan menimbulkan suasana panik & gempar dikalangan penumpang dan anak kapal di Amerika Syarikat.

Menurut maklumat kejadian ini berlaku ketka pesawat tersebut dalam penerbangan dari Chicago ke California. Tindakan lelaki ini boleh membunuh semua penumpang dan anak kapal kata kapten kapal berkenaan.

Bagaimanapun kejadian ini dapat diselamat oleh tindakan cepat tiga orang penumpang kapal terbang berkenaan. Lelaki tersebut direbahkan oleh tiga penumpang berkenaan dengan memeluknya.

Seorang wanita berada di sit belakang berjaya merakam detik kejadian tersebut. Monique Lawler yang merakam kejadian ini berkata, penumpang di dalam pesawat mula menjerit dan keadaan menjadi panik apabila lelaki itu cuba membuka pintu pesawat.

"Lelaki itu dilihat keluar dari tandas dalam keadaan basah dan terus ke pintu untuk membukanya, tetapi tiga penumpang lelaki berjaya merebahkannya serta memeluk suspek sehingga pesawat mendarat.

Akibat insiden tersebut, juruterbang terpaksa membuat pendaratan cemas di Omaha, Nebraska dan lelaki berkenaan diserahkan kepada pihak berkuasa di Omaha sebelum penerbangan ke destinasi yang dituju diteruskan selepas itu.

Video rakamannya telah dimuat naik di youtube.


Post a Comment

 
Top