0
Siapa kata drama Korea hanya memaparkan adegan-adegan yang manis atau cute saja? Buktinya drama SBS tahun 2013 ini.
 Bayangkan bagaimana perasaan kalian saat sedang mencari sesuatu dan ada yang mengintip dari balik dedaunan?  Inilah yang berlaku pada seorang atlet sepak bola yang akan berkahwin dengan seorang artis.
Arwah Mi Kyong yang selalu mengikti kekasihnya @ SBS Master 's SunArwah Mi Kyong yang selalu mengikti kekasihnya @ SBS Master 's Sun
Siapa sangka lelaki ini selalu diikuti arwah kekasihnya yang meninggal kerana sakit parah.  Parahnya, hantu wanita ini selalu muncul dengan wajah yang seram meski sesungguhnya dia begitucantik.
Bagaimana jika ada teman kalian yang meninggal dan ternyata masih selalu bersama kalian saat di sekolah. Inilah yang berlaku pada tiga orang siswi  yang diikuti oleh seorang rakan mereka yang meninggal dilanggar kereta.
Siswi SMA yang telah meninggal kembali ke kelasSiswi  yang telah meninggal kembali ke kelas
Seorang rakan sekelas mereka menyebut tiga siswi ini sebagai penyebab kematian siswi SMA ini. Wah apakah siswi yang telah meninggal ini kembali untuk menuntut balas?

4. Hantu Pencari Kasut

Ini adalah salah satu adegan paling seram yang ada dalam siri Master 's Sun. Kerana, hantu wanita ini mengejar sambil ngesot dan dengan tubuh yang berlumuran darah. Hantu berbaju hitam pink ini ngesot kerana kehilangan salah satu sepatunya saat kabur.
   
Suami Choi Yoon Hee tidak sedar jika sedang diperhatikan arwah isterinya
Ternyata  wanita ini ditipu oleh suaminya yang selingkuh dan mati kerana kemalangan saat kabur dari suaminya.  Harusnya suaminya ini sedar jika selalu diikuti roh isterinya dengan wajah sangat seram saat menelefon selingkuhannya.

5. Hantu Personaliti

Semua wanita tentunya ingin kelihatan cantik.  Tetapi apa jadinya jika cita-cita mereka agar kelihatan lebih cantik ini malah membuat hantu melekat terus pada para wanita ini.
Beginilah saat si syaitan berbisik pada wanita untuk tidak akan puas dengan kecantikannya Beginilah saat si syaitan berbisik pada wanita untuk tidak akan puas dengan kecantikannya
Setan keperibadian yang buruk rupa ini senang sekali melekat pada wanita-wanita yang paling ingin kelihatan cantik.  Para wanita hati-hati ya saat sedang bercermin.

6. Boneka Seram


 Nampaknya kurang lengkap jika tidak ada anak patung seram dalam filem seram bukan? Jangan bimbang, kalian boleh melihat benda yang sering kalian peluk masa tidur ini di episod 7.

Hati-hati kerana hantu kecil ini akan mengajak kalian bermain.Hati-hati kerana hantu kecil ini akan mengajak kalian bermain.
Patung lusuh ini ternyata dihuni oleh tiga roh hantu kecil yang semasa hidup ditelantarkan orang tuanya. Boneka ini akan mengajak anda bermain dan berusaha menambah teman dengan mencari anak yang diabaikan orang tuanya.

7. Hantu Atlet


 Sedang dating dan diganggu?  Pastinya kalian akan merasa badmood sekali. Tapi bagaimana rasanya jika yang mengganggu adalah arwah gentayangan, bukan badmood aja, boleh-boleh lari dari acara dating. 

Hati-hati apabila dating malan hari ya, siapa tahu ada hantu yang ngikutin.Hati-hati apabila dating malan hari ya, siapa tahu ada hantu yang mengikut.
Tae Gong Shil memang tidak beruntung kerana harus bertemu arwah penasaran saat sedang dating dengan Kang Shi Woo (  Seo In Guk  ). Apa  yang dikehendaki hantu berbaju atlet ini?  Kalian boleh tahu jawapannya dengan menonton  Master 's Sun  .

8. Hantu Pasu

 Mungkin yang paling seram dari semua setan di drama ini adalah hantu pasu ini.  Siapa sangka hantu ini akan muncul tepat di atas badan Joo Jung Won saat tidur.
Setan penunggu bekas yang boleh bikin kalian sakit.Setan penunggu bekas yang boleh bikin anda sakit.
Hantu yang tinggal di bekas ini akan menghipnotis pemiliknya menjadi seorang pemimpi.  Bahkan sesiapa yang mempunyai guci ini boleh sakit kerana terus hidup dalam mimpinya.

9. Hantu Tong Sampah 

 Hantu ini merupakan roh penunggu tong sampah di sebuah mall.  Dia sering menakutkan pengunjung mall dengan memukul tutup tong sampah dan hantu ini sentiasaada yang duduk di bangku tempatnya berada. 
Ini nih hantu yang hobinya melepak di cafe.Ini nih hantu yang hobinya melepak di cafe.
Kalau hantu pelajar ini sering sekali mengikuti Tae Gong Shil. Biasanya dia selalu berada di laman depan rumah wanita yang boleh melihat roh, tapi semakin lama dia semakin sering ikut Tae Gong Shil pergi bekerja agar dibelikan kopi di kantin. Memang hantu yang aneh .. .

10. Cha Hee Joo


  Hantu wanita ini bernama Cha Hee Joo, dia merupakan cinta pertama Joo Jung Won yang tiada kerana kemalangan. Roh Cha Hee Joo ini selalu bersama dengan  CEO selama 16 tahun.
Cha Hee Joo, hantu yang merupakan cinta pertama Joo Jung Won (So Ji Seop)Cha Hee Joo, hantu yang merupakan cinta pertama Joo Jung Won (So Ji Seop)
Pemilik mall ini membayar Tae Gong Shil untuk melaporkan padanya setiap Cha Hee Joo muncul di sekitarnya. Bahkan beredar gosip jika  jodoh  CEO selalu gagal kerana hantu wanita yang satu ini. 
Bayangkan andai hantu-hantu ini ada disekeliling anda ...

Post a Comment

 
Top