0
TEORI KENA HIJACK TIDAK BOLEH DITERIMA
10.Orang kata pesawat ini sudah dirampas…sedarkan saudara sekelian bahawa selepas insiden 9 September yang menyebabkan World Trade Centre tumbang, semua pintu kokpit pesawat diperkukuhkan dengan bahan kalis peluru dan umpil, ia juga dilengkapi dengan sistem kekunci kod dan kamera litar pintas. Ia hanya boleh dibuka dari dalam.
11.Jika perampas mahu membawa pesawat kemana-mana lapangan terbang dalam sesebuah negara, Air Traffic Controller dengan kebenaran jabatan penerbangan negara tersebut mempunyai hak untuk tidak membenarkan pesawat yang dirampas mendarat walaupun untuk mengisi minyak (Ini ada disebut dalam peraturan Federal Aviation Federation dan pernah berlaku apabila pesawat Mas yang dirampas tidak diizin mendarat oleh Jabatan Penerbangan Singapura di Paya Lebar untuk mengisi minyak dan kemudian terhempas di Tanjung Kupang, Johor tahun 70an).
12.Adakah negara-negara yang dituduh berpakat dengan pengganas seperti Russia dan China sanggup berdepan dengan masyarakat dunia dengan terbabit dalam insiden rampasan seperti ini? Tambahan pula tidak ada tuntutan yang dibuat selepas masuk hari kelima atau keenam pesawat dirampas?
13.Kemudian ada teori yang menggunakan alasan radar jammer  untuk tujuan “menculik” pesawat tersebut, saya tidak kata mustahil dan boleh berlaku tetapi tidak ada sebab atau objektif untuk senario ini dipakai dalam insiden MH370.
14.Hakikat sebenarnya pesawat hilang dari radar disebabkan, ia sudah jatuh terhempas. Itu sahaja.
15.Pesawat MAS seperti MH370 dari jenis Boeing 777 mempunyai kapasiti untuk mengisi minyak yang mampu bertahan selama 11 atau 13 jam penerbangan.
16.Bagaimanapun untuk penerbangan dari Kuala Lumpur ke lapangan terbang Beijing, China, secara kebiasaanya akan diisi dengan separuh tangki bergantung kepada laluan dan jarak penerbangan.
17.Dalam senario MH370 ini, penerbangan mengambil masa selama lebih kurang lima jam, jadi bahan api yang diisi adalah mencukup untuk lima atau enam jam penerbangan termasuk minyak tambahan untuk sejam atau dua jam penerbangan sebagai tindakan kecemasan.
18.MAS atau mana-mana syarikat penerbangan antarabangsa yang mengambil laluan jarak jauh tidak mengamalkan polisi mengisi minyak penuh kerana ini akan membebankan pesawat dan akan meningkatkan kos bahan api (lebih berat, lebih banyak bahan api dibakar).
19.Pesawat untuk laluan jarak jauh akan mengambil langkah untuk mengisi minyak atau refuelling di destinasi ketibaan sebelum balik semula ke Malaysia.
20.Jadi, untuk sebuah pesawat dengan minyak yang boleh bertahan maksima enam jam sahaja, ia tidak akan mampu terbang ke pulau Diego Garcia atau Mongolia.
SEBAB-SEBAB TERHEMPAS
21.Tidak ada orang pun mampu memberikan jawapan ini, pembaca seperti anda termasuk saya boleh mencipta pelbagai teori tetapi sebarang hipotesis harus ada pembuktian dan ketika ini, bukti sedang berada di bawah laut dengan kedalaman di antara 300 ke 1,000 meter.
22.Kita ambil teori yang paling ringan iaitu kerosakkan sayap MH307, inilah teori yang paling tidak ekstrem tetapi tidak suka disentuh orang kerana tidak ada “aksi” atau elemen konspirasi.
23.Pesawat dilaporkan pernah mengalami kemalangan di lapangan terbang Shanghai, China pada tahun 2012 pada bahagian sayap.
24.Walaupun sudah dijamin selamat dan lulus untuk terbang seperti yang disahkan oleh Ketua Pengawai Eksekutif Malaysia Airlines Ahmad Jauhari Yahya, kita tahu bahawa “kredibiliti” pesawat ini sudah tercalar.
25.Saya berpendapat, selepas terbang melebihi ketinggian 30,000 kaki dan mengalami beratus-ratus kali penerbangan, kemungkinan sayap pesawat yang pernah rosak dahulu telah mengalami keretakan sehingga menjejaskan penerbangan dan membahayakan pesawat.
26.Selepas dua tahun kemalangan berlaku, saya tidak pasti jika pihak Boeing atau MAS ada membuat ujian kedua dan ketiga untuk menguji integreti struktur sayap yang rosak atau integriti sambungan sayap kepada badan akibat kemalangan pada tahun 2012 tersebut.
27.Dengan kelajuan yang mungkin telah mencecah lebih kurang 900 kilometer sejam dan dengan tekanan udara yang sangat tinggi, keretakan pada sayap pesawat yang pernah rosak ini mungkin telah berlaku lagi.
28.Tanpa sempat berbuat apa-apa termasuk panggilan kecemasan, pesawat barangkali telah mengalami penurunan mendadak sebanyak 10,000 ke 20,000 kaki dari ketinggian 30,000 (berpunca kepada kerosakkan sayap pesawat/patah/bengkok or what ever).
29.Penurunan mendadak ini yang disokong oleh tujahan enjin jet mampu menyebabkan pesawat mengalami daya tekanan graviti yang tinggi sehingga lebih daripada 5g.
30.Kita juga tahu bahawa daripada radar pihak tentera, pesawat dilihat seperti berpusing tetapi kita tidak tahu radius pusingan pesawat.
31.Kalau pusingannya ketat, kita tahu bahawa kemungkinan besar pesawat telah membuat “Sudden Maneuver” yang terhasil dari tujahan enjin yang terjejas dari salah satu sayap pesawat yang bermasalah.
32.Soalnya kalau benar pesawat telah membuat pusingan balik, sudah tentu juruterbang akan memaklumkan sebab-sebab beliau berbuat demikian dan jika berada dalam keadaan kecemasan seperti rampasan pesawat, juruterbang masih mampu menghantar amaran tetapi kalau keadaan sudah mencapai tahap gawat seperti daya hentaman g pada tubuh badan, juruterbang akan kaku dan melekat pada kerusi akibat penurunan darah yang mendadak sehingga otot menjadi kejang.
33.Seorang manusia akan mengalami pengsan pada tahap 2g atau 3g ke atas dan integriti pesawat mungkin akan terjejas jika ia mengalami tekanan 6g ke atas, bayangkan ini hanyalah pesawat awam atau penumpang yang bukan direka untuk bertahan dari tekanan g yang tinggi seperti pesawat atau juruterbang pejuang.
34.Penurunan mendadak ini ditambah dengan kelajuan yang tinggi mungkin telah menyebabkan sindrom apa yang kita namakan sebagai “G-LOC atau G-force induced Loss Of Consciousness) sehingga boleh menyebabkan juruterbang atau penumpang pitam untuk beberapa saat (bergantung kepada kekuatan tubuh) atau beberapa minit.
SEBAB-SEBAB TEORI TERRORISME/HIJACKING  DIPOPULARKAN AMERIKA SYARIKAT
35.Kita sedia maklum bahawa pesawat tersebut merupakan produk buatan Amerika Syarikat (AS)
36.Pesawat milik Malaysia Airlines itu baru berusia 11 tahun dan masih ada jaminan 14 tahun lagi oleh Boeing (Setiap sebuah pesawat komersil diberi jaminan 25 tahun).
37.Terhempasnya pesawat ini jika terbukti disebabkan kerosakkan teknikal akan menyebabkan reputasi Boeing jatuh teruk.
38.Boeing pula sedang menerima saingan sengit dari pembina pesawat komersil Peranchis iaitu Airbus.
39.Kuasa besar seperti AS akan menggunakan apa sahaja termasuk kekuatan medianya untuk menjaga kepentingan negaranya dan dalam hal ini, AS mungkin sedaya upaya cuba meletakkan tanggungjawab kepada Malaysia dengan mengaitkan dengan kelemahan piawaian keselamatan Lapangan Terbang Kuala Lumpur (KLIA).
40.Malangnya….media Malaysia termasuk sebahagian besar rakyat negara ini termakan dengan teori ini hijack/rampasan/pengganas ini hanya berdasarkan laporan passport yang hilang (Passport hilang atau palsu ini digunakan oleh macam-macam orang, agen perisik, pengedar dadah, mereka yang bangkrup dan bukan perampas pesawat sahaja).
41.Jika terbukti bahawa kemalangan berpunca disebabkan kelemahan integriti sayap pesawat yang telah dibaiki dan dijamin oleh Boeing, bayangkan berapa banyak kerugian dari insuran dan ganti rugi yang terpaksa di bayar oleh syarikat penerbangan itu.
42.Ketika artikel ini ditulis, saham Boeing sedang jatuh menjunam dan syarikat itu melalui pesawat model terbarunya iaitu 787 Dreamliner sedang berhadapan dengan masalah pada struktur pesawat.
43.Untuk meletakkan tanggungjawab pada kerajaan Malaysia, AS demi untuk kepentingan dirinya akan cuba mengaitkan pengganas dengan MH370 dan kerana itu dengan pantas telah menghantar pegawai FBI dari kalangan pakar keganasan ke Kuala Lumpur.
44.Tindakan penghantaran FBI ini dibuat kerana AS bimbang, insiden kemalangan MH370 akan membantutkan pasaran pesawat terbaru Boeing dan kehadiran FBI memberikan imej palsu kepada pelanggan Boeing bahawa “Ini semua kerja terroris, our plane is safe”.
TEORI ALAM GHAIB “KICK IN” DAN KETIADAAN DEBRIS ATAU BAHAGIAN PESAWAT/PENUMPANG YANG  TERAPUNG
45.Bab ini paling susah nak jawab.
46.Entah macam mana, pesawat mungkin tidak terhempas dalam keadaan menjunam atau berpusing sampai badan pesawat tegak 90 darjah.
47.Ia mungkin terhempas secara glide atau mengelungsur (bab ini kuasa Allah, saya sukar hendak jelaskan) sebelum masuk ke dalam Laut China Selatan.
48.Kegagalan sistem penggera pada Blackbox atau kotak hitam juga menimbulkan satu misteri. Sistem ini yang mengaktifkan pemancar lokasi pada Blackbox sepatutnya berfungsi sebaik sahaja pesawat menghentam air (Bab ini juga saya serahkan kepada Allah)
49.Bagaimanapun secara teorinya, sistem ini hanya akan berfungsi apabila muncung pesawat menghentam air dalam kelajuan atau kederasan tertentu.
50.Jika ia berfungsi sekalipun, kemungkinan disebabkan keadaan air laut yang dalam, gelombang yang dipancarkan mungkin bersifat lemah dan gagal dikesan oleh mana-mana alat receiver dan ini terpakai untuk lain-lain sistem elektronik pada pesawat.
51.Berbalik pada teori alam ghaib (saya sebenarnya tidak tahu ayat apa yang sesuai dipakai). Menimbulkan satu keanehan, bagaimana pesawat boleh terhempas atau “Glide” seolah-olah seperti ada kuisyen lembut yang menahannya dari berkecai sehingga tiada kelihatan “debris” atau pecahan pesawat.
52.Melalui kebolehan orang-orang Malaysia dan Indonesia yang bermunajat kepada Allah, kelihatan pada mata kasyaf bahawa pesawat sudah berada di dalam laut dengan kedalaman di antara 300 hingga 1,000 meter.
53.Dalam keadaan demikian, suhu yang sejuk di dalam laut akan melambatkan proses pereputan.
54.Malah diberitahu oleh orang-orang ini, pesawat berada dalam keadaan yang O.K dan tidak hancur di dalam jurang yang agak gelap.
55.Fisulaj atau badan pesawat ada sedikit rosak, misalnya muncung pesawat rosak (saya jangka disebabkan hentaman ke dalam permukaan dasar laut), salah satu sayapnya patah.
56.Oleh kerana sebab-sebab sensitif, saya tidak mahu lagi menerangkan keadaan dalam pesawat.
57.Kita tidak boleh menolak pengaruh makhluk lain selain dari manusia kerana kita ini berkongsi alam.
58.Blog saya bukan sebuah paparan akademik atau ilmiah yang memerlukan setiap penjelasan dari lojik akal dan saya fikir, tidak perlulah kita merendah atau tertawa dan mengutuk kebolehan orang yang mampu melihat jauh ke dalam lautan dan berkomunikasi dengan makhluk-makhluk Allah ini yang turut membantu memberikan lokasi secara kasar kepada mereka yang telah bermunajat kepada Pencipta Alam Semesta ini.
59.Orang-orang itu bukan saya, tetapi sebahagian kecil dari mereka yang ada di Malaysia dan kiai-kiai pensantren agama di Indonesia yang membuat hubungan yang rapat dengan saya, dari mereka….saya titipkan artikel ini dan sebelumnya untuk kita sama-sama berkongsi ilmu baik perkara yang lojik mahupun tidak.
60.Saya seperti anda….dan apabila saya meminta saudara semua mengenali Allah melalui Ilmu Tauhid dalam laman Facebook, saya tidak maksudkan anda terus mendapat keajaiban tetapi kita belajar untuk kita mengenal Sifatnya, dan apabila kita faham…Insya Allah minda kita diberi kebolehan untuk memahami kejadian atau ilmu lain yang tidak diketahui. Saya rasa sangat sedih kerana seruan saya “bab belajar Tauhid/usuluddin/akidah” ini dijadikan bahan caci oleh mereka yang saudara seagama dengan saya dalam sebuah forum popular tanahair.
TIMBUL PESAWAT
61.Apa yang diberitahu oleh mereka ini kepada saya, pesawat dijangka timbul atau dalam bahasa lain akan dikesan dan diberi petunjuk mulai hari ini iaitu PENGHULU SEGALA HARI, hari Jumaat yang mulia ini.
62.Saya bukanlah mendahului sesiapa tetapi apa yang diberitahu, bermula hari ini, Sabtu atau Ahad, ia akan dilepaskan dari lingkaran ghaib yang melitupi pesawat atau setidak-tidaknya minggu hadapan.
63.Kemungkinan besar….ia ditemui oleh nelayan.
64.Bab lokasi saya tidak mengetahui secara tepat…saya difahamkan, di perbatasan negara…mungkin dalam sempadan laut Malaysia/Vietnam atau mungkin Malaysia/Siam.
APA PUN SEMUANYA KETENTUAN ALLAH…SAYA TIDAK MEMAKSA ANDA PERCAYA, MUNGKIN SAYA SILAP DAN MUNGKIN ANDA BENAR.

-millitarymalaysia

Post a Comment

 
Top