0
Ekoran status yang dilihat menghina Islam, aktivis berfahaman sosialis, Benz Ali dikecam pelbagai lapisan masyarakat yang jelas tidak berpuas hati dengan kenyataan yang diberikan itu.
Melalui laman sosial Facebook miliknya semalam, Benz mengatakan, ingin memasukan mendiang Karpal Singh yang terbunuh dalam negeri semalam ke dalam syurga sekiranya dirinya Tuhan.
“Baru sampai Kl, aku nak pi UM dah.. ada sesiapa di sana? aku nak tumpang charge barang dulu.
“Rest in peace, Karpal. Jika aku Tuhan, aku masukkan kau ke dalam syurga, dan rejam Zulkifli Nordin dalam neraka. Jika aku Tuhan la.. “ ujarnya.
Kenyataan itu akhirnya mengundangkan pelbagai komen yang rata-rata tidak bersetuju dengan kenyataan tersebut yang disifatkan menghina Islam.
Berikut adalah antara pandangan yang mempertikaikan kenyataan tersebut :
Aktivis berfahaman sosialis itu sebelum ini pernah dikecam hebat oleh msyarakat kerana mengagung-agungkan fahaman dan tokoh komunis seperti Carl Max dan sebagainya.
Malah di dalam salah satu program yang diadakan sebelum ini, dia turut dilihat menghina Islam, mempertikaikan hadis nabi Muhammad saw, menyamaratakan Islam dengan agama lain, mengagungkan Syiah dan sebagainya.

p/s apa sudah jadi budak-budak sekarang...

Post a Comment

 
Top